Tidig morgon

Kan inte själv förstå varför jag går upp så tidigt på morgonen, även de dagar då jag är ledig,
 
Det är ganska skönt att dricka sitt kaffe och låta huvudet planera iför framtiden. Det är tyst och lugn runt mig och det enda som hörs är susandet från min dator.
 
Jag får inte så mycket gjort dessa timmar så varför sover jag då inte bort dem i stället. Antagligen för att jag inte kan. När jag väl vaknat, längtar jag efter en kopp kaffe och lugnet.
 
Jag brukar under morgontimmarna skriva listor. Projekt som ska göras, matlistor, att göra listor osv...
Listan är min bästa vän. På jobbet har jag att göra lista över varje vecka, hemma har jag långsiktiga listor och kortsiktiga listor och efter hand stryker jag, skriver till eller skriver om.
 
I dag är det nog dags att skriva matlista för de närmaste tre veckorna. Efter att ha storhandlat i fredags och en halv gris är nerpackad i frysen så borde det inte vara några problem. Men fantasin och variationen blir inte alltid så bra.
 
Återkommer kanske med resultatet senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0