Sökandet efter det bästa

Vi människor strävar alltid efter det bästa... Är det inte så?
 
Jag strävar ständigt efter att finna de saker som gör mitt liv lättare, när jag ska göra om i huset är strävan att få ett mer praktiskt och mer lättskött hem.
 
Blir det så? Blir livet lättare för att jag skapar ett praktiskt, lättskött hem? Blir livet lättare för att jag köper en viss pryl eller maskin som ska underlätta mitt eget arbete? Ja, till stor del blir det så. Ändå fortsätter strävan efter nästa praktiska, hjälpsamma pryl.
 
Strävan efter att få mer tid över till annat, vad nu annat är...?
 
Jag tycker det är kul att laga mat och baka, när jag har tid, när jag tar mig tid. I Julas gick min hushållsassistent i sönder och därför är min strävan och längtan efter denna just nu stor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0