Att ta nya tag

"Det är bara att ta nya tag"
 
Ett uttryck som vi, eller i alla fall jag använder ganska ofta. Och så är det kanske att vi hela tiden måste, är tvingade till att ta nya tag. Ibland är tagen roliga och inspirerande ibland tråkiga och deprimerande, men de måste genomföras på ett eller annat sätt.
 
Visst hade det varit skönt att slippa ta nya tag, men var hade vi hamnat då? Kanske sittandes i en soffa med en bok... fast det är väl också att ta tag i något?
 
"Fånga dagen"
 
Ta tag i dagen och dess möjligheter. Ta tag i det roliga, de avslappnande och ta tag i det vi måste.
Det hänger på oss själva... VAD vi tar tag i.
 
Jag tror att vi måste hitta en balans i det vi måste och det vi vill. Det är ingen lätt uppgift och själv landar jag allt för ofta i måstenas fälla. "Plikten framför allt" Ja, där hamnar jag. Och efter måstenas tid finns ingen tid till det andra.
 
Balansen! Långsamhetens lov! kontra plikten.         Var hittar man den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0