Vår

Det är vår i luften och jag längtar ut till trädgården.
 
Jag vill kratta färdigt, sätta upp pallkragar och plantera. Även om trädgården är i en enda röra så ser den bättre ut så fort löven är borta.
 
Och snart, snart ska vi få en trappa på framsidan... längtar.
 
En trädgårdtraktor hade underlättat arbetet mycket, men de kostar pengar och kräver transport. Jag är dålig på att fixa transport. För det samma gäller pallkragar.
 
Jag vill plantera träd, fruktträd och bärbuskar. För det är så härligt när man kan gå ut och plocka färsk frukt och färska bär.
 
Sen vill jag sätta mig i solen med en kopp kaffe och njuta.
 
Jag vill, men tiden och orken räcker inte till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0