Inte mycket

Det händer inte mycket nu...
 
Hösten börjar närma sig och mörkret kommer tidigare och tidigare. Än är det ganska varmt.
 
På ett sätt tycker jag om hösten, på ett annat gör den mig trött och orkeslös. Så blandade känslor fyller min kropp.
 
Matsedel och inköpslistor är skrivna för fyra veckor fram. Kalendern är välplanerad in i minsta detalj. Är det bra eller dåligt? Vet inte. Struktur och planering är viktigt för mig, men kanske går det till överdrift mellan varven. Visst kan jag kasta om och ändra mina planer, det gör jag ganska ofta, med grunden måste vara där så jag har något att kasta om i.
 
För kanske första gången i mitt vuxna liv, känner jag ingen panik över det som inte blev gjort i somras. Vi fick ju trots allt ganska mycket gjort, men också en hel del som inte blev gjort.
 
Livet är förkort för att känna panik över det som inte är gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0