Nytt år!

Det enda nyårslöftet som jag tänker ge i år är att jag lovar att inte ge något nyårslöfte.
 
Det finns så mycket som jag ständigt försöker... Och dessa försök kommer att kvarstå även under 2013, dessa försök kommer aldrig att bli annat än försök.
 
Någon gång under 2011 lovade jag mig själv att ärlighet är viktigt och skapar sanna relationer. Kanske är jag ibland allt för öppen med hur jag mår och hur jag tänker, kanske tycker en del att det är jobbigt att höra, men samtidigt ger det mig ett lugn att andra vet.
 
Det var också någon gång under 2011 som jag bestämde mig för att inte ta mer skit. Jag har varit en hackkyckling under hela min uppväxt, under större delar av mitt vuxna liv och nu fick det vara nog. Kanske har det gjort att jag inte lika lätt kan ta emot det som ges mig via skämt och ironin längre. Det är svårt att sortera och lägga i rätt fack.
 
Dessa två beslut gjorde att 2012 har varit ett ganska kämpigt år på många sätt. Alla förstår inte vad jag menar när jag berättar mina känslor och det med full förståelse. Jag har varit tvungen att umgås med människor som gör mig illa, med hänsyn till andra människor. Vissa band kan man inte bryta helt för det är så många andra som påverkas.
 
Så 2013 kommer att bli ett nytt år av försök, ett nytt år med sorg och glädje ett nytt år med medgång och motgång.
Och så kommer livet att rulla vidare så länge jag lever. För inga år är perfekta, inga år innehåller enbart glädje.
 
Ingen vet vad som finns bakom nästa dörr man öppnar.
 
Gott Nytt År!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0