Det gör ont på natten men inte på da´n...

För ett par veckor sedan fick jag ont i örat. Jag klämde och tryckte... Nej, öroninflammation var det inte så jag lät det göra ont.

För lite drygt en vecka sedan fick jag ont i tänderna, uppe på höger sida... Efter en veckas dålig sömn och två helt sömnlösa nätterna ringde jag tandläkare. Jag avskyr tandläkaren eller i alla fall det som tandläkare arbetar med.
Väl där är jag nära att svimma i väntrummet, kräka när fotona ska tas och trilla av stolen när sprutan är inne i munnen.
Det visar sig att jag tappat en flisa av en lagning i neder käken som smidigt lagas. MEN det är dock inte det hålet som orsakat mig sömnlösa nätter. Nej, jag har slipat ner två av mina huggtänder flera millimeter på grun av att jag på natten vrider hela underkäken och biter ihop allt vad jag kan.
Beteendet är vanligt? Hmm... Och stressrelaterat.
Ja, du! Sa tandläkaren... Är det mycket nu? AAAA svara  jag.
Detta kan bero på yttre eller inre stress, eller både ock. AAA svarar jag.
Och fick se hur jag misshandlat min stolthet, huggtänderna.
Mitt onda i örat har helt sannolikt en koppling till detta.
Så, vad gör man åt det? Jo, man gymnastiserar käken två gånger om dagen och somnar med öppen hand.
Så vem vet det kanske slutar göra ont, nu när jag vet vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0