Skolavslutning

Det är nu 10 år sedan jag fick vara med på den första skolavslutningen i Sörby och jag tror inte att jag missat någon sedan dess.

Innan det trodde jag inte att jag skulle få vara med om en så traditionell skolavslutning någon gång.
I år blev det den sista inte bara för mig utan även för Sörby skola och i Sörby kyrka.



Först var det sång och musik i kyrkan med alla duktiga barn och lärare.



Sen var det samling på skoltrappan för sång och avsked. Vi sjöng den traditonella avskeds sången för sexorna där var och en fått sin egen vers.
Det delades ut rosor och skumpa.



Det släpptes upp ballonger med Sörbyanda i.



Skumpan...som sedan enligt en mer familjetraditon öppnades och halsades.




Presentutdelning till en älskad fröken.




Efter allt firande på trappan började regndropparna komma och klassrummet fick bli den avslutande platsen för medtagen fika. I vårt fall pizzabullar och jordgubbsbakelser.

Det är svårt med avsked och vi dröjde oss kvar länge.

TACK! alla underbara lärare för 10 Underbara år tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0