Svensk

Det är väldigt svenskt att klaga. (liksom att det är svenskt att tycka om "lagom")
Själv klagar jag nog ganska mycket över både det ena och det andra, men det finns också saker jag är väldigt tacksam över. Problem är kanske att det inte lika ofta uttrycks med ord.

Väder och vind är just en sak som man ofta klagar över och så även jag. (kanske något som sitter kvar sedan lantbrukartiden)

Snö har dock aldrig varit min passion och inte heller kyla. Visst det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.
Men jag förstår inte det roliga med att kläpå sig så mycket kläder att man knapt kan röra sig och sedan gå ut för att ändå frysa. Och visst det lyser upp en del, men ju mörkare det är ju fler levandeljus får jag tända.

Nej, vinter och kyla är inget för mig. Hur jag än försöker att ställa alla de positvia argument som folk kommer med före alla de negativa argument jag själv kommer med så finner jag ingen mening med snön.

Varje vinter sker det massor av trafikolyckor på grund av snön och varje år halkar en massa människor och bryter benen på grund av halkan.
Och hur mycket värme vi än har på innomhus så får jag sova med flanellpyamas och två täcken.

Det sägs att vintern kommer att bli lång, och det får vi stå ut med, vädret rår vi inte över. Men ingen blir lyckligare än jag när plusgraderna infinner sig på termometern och jag kan ana en snösmältningsperiod.

Just nu är jag svenskare än svensk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0