Trött...

på människor som inte kan ta råd som just råd, utan alltid vänder det till något negativt och kritiskt.

(Samtidigt är många av dessa personerna snabba med att själva ge råd, utan att själv ha någon erfarenhet av situationen.)
Jag brukar aldrig (tror jag) påpeka hur folk ska vara eller inte vara, ha på sig eller inte ha på sig, göra eller inte göra, skaffa eller inte skaffa osv... Men jag är säkert ganska snabb med att berätta mina egna erfarenheter av olika situationer eller händelser i mitt liv. Jag tror jag är en människa som försöker att dela med mig av hur jag tänker och jag försöker själv att tänka utifrån olika perspektiv. Samtidigt som jag tar till mig andras tankar och erfarenheter, men sedan själv bestämmer hur jag ska göra utifrån det som jag tror är bäst för mig. Ibland blir det fel och ibland blir det rätt. När det blir rätt är jag nöjd med mig själv och när det blir fel undrar jag hur jag tänkte... och varför jag inte lyssnade mer på andras erfarenheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0