Ett nytt liv!

Ja, då var det dags, i morgon börjar det nya livet.
Många börjar ju nytt liv när det är nytt år, men jag bestämde mig redan innan nyår att det nya livet skulle börja just den 19/1-09.
Varför det? Har många frågat och jo, det finns naturligtvis ett skäl till detta.

I veckan som gick har jag nämligen avklarat vissa saker:

  1. Jag tog min teol. kand.examen
  2. Jag kunde lämna alla papper till Pastoralinstitutet.
  3. Jag kom in på pastoralinstitutet
  4. Jag hann nästan få ner alla julsakerna och städa huset.
  5. Inte pratat med grannen
  6. Förlorat Sing star 9 gånger av 10
  7. Ätit ett 200g choklad på mindre än 10min
  8. Mina stipendiepengar kom in på kontot
  9. Gått minimalt antal steg
  10. Läst mindre än en sida i en bok
Så det nya livet kommer att innebära:

  1. Jag ska börja på pastoralinstitutet
  2. Jag ska gå i skolan 4 dagar i veckan
  3. Jag ska ta tåget kl 8 på morgonen
  4. Ta ner alla julsaker och städa på riktigt
  5. Jag ska ta mig tid att prata med mina vänner
  6. Jag ska bara förlora Sing star 8 gånger av 10
  7. Jag ska inte äta choklad mer än på helgerna
  8. Jag ska bli ekonomisk (inte snål)
  9. Jag ska gå mellan stationen och pastolinstititet 4 dagar i veckan
  10. Jag ska läsa bra böcker på tåget
Andra saker som kommer att ingå i det nya livet är:

  1. Jag ska vara gladare
  2. Jag ska stressa mindre
  3. Gå med hunden i skogen
  4. Simma
  5. Fixa dotterns rum
  6. Göra klart sådant som bara blivit liggandes
  7. Minska midjemåttet
  8. Handla en gång i veckan
  9. Bädda sängen varje morgon (NÄ, skoja bara)
  10. Ta vara på varje sekund av livet
Som alltid när man ska börja ett nytt liv, (det är inte första gången) så undrar man hur länge det kommer att hålla. Man är ganska duktig de första dagarna och sen rasar allt samman. Fast den här gången tror jag på mig själv. Jag kommer att fixa detta, har liksom inget val. Det blir på sätt och vis ett nytt liv även för övriga i familjen eftersom de är vana vid att ha mig hemma mycket. Nu har alla fått vers en dag att laga mat på och man ska börja passa tiderna själv. Men eftersom barnen är stora så tror jag att de kommer att klara sig utmärkt.
Kanske är det mest bekymmersamt om vi kommer att få någon mat alls den dagen det är mannens matlagningsdag, men det återstår ju att se.

Kommentarer
Postat av: Helle

Det kommer att gå hur bra som helst med ditt nya liv! Och jag tror faktiskt att brorsan ska fixa matlagning en dag i veckan... det får vi hoppas iaf... Lycka till och en stor kram!

2009-01-19 @ 19:54:21
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: johanna

hej!

tack för du lärde mig deta men kan du inte lära mig mer SNÄLA?

2009-01-30 @ 21:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0