IKEA




I dag har vi varit  på IKEA, en helt underbar affär när man har pengar och slipper tänka på vad man plockar ner i korgen. I dag var det lite tänk, så när vi kom till kassan var jag trött.

Det är nu dottern som står på tur att få fint på sitt rum. Sängen kommer att bli ett hemmabygge av tre köksskåp från IKEA och en resårmadrass. Efter  mycket om och men så blev det även en bäddsoffa som är mysig att sitta i och bra att ha när kompisarna sover över.

I soffan ska det ligga rosa kuddar, men vi hittade inga i rätt färg så, sålänge blir det dessa blommiga kuddar som kanske får ett annat utseende när vi hittar tyg i rätt rosa. Där ska också ligga några härliga filtar, men vi hittade bara en vit så länge.




Ett soffbord i lagom storlek hittades till slut.


 I fönstret ska det hänga mormorsgardiner.



Sen blev det ett skrivbord som även ska fungera som sminkbord. Den gamla spegeln kommer att hänga ovanför. Sen kommer det att finnas lite förvaring i anknytning till bordet.


Bland annat en så här fin burk.
Mattor har vi massor och likaså har hon redan en bokhylla som ska användas till lite smått och gott.

Tex.



Lite övriga saker som inhandlades:

Matburkar till lunchen. Mannen har svårt att komma ihåg att ta hem dessa burkar från jobbet och numera behöver även jag ha burkar att ta med mig lunch i.


Dessa 2 kr handdukar är toppen att torka håret med, ett måste att lägga i korgen. Vad jag inte handlade var toaborste, det brukar också alltid hamna i korgen när jag är på IKEA.


Potatisskalar köptes till min kära mamma. Mannen var och hämtade och passade då på att ta två, eftersom han inte viste vilken färg han skulle välja.
Sonen handlade sugrör och kruka. Annars blev det lite smått och gått och lite som vi glömde.
Vi åt naturligtvis köttbullar. Mannen åt 30st eftersom vi andra inte orkade äta upp alla våra.

Nästa helg går åt till att fixa dotterns rum. Nu är jag supertrött och har fått ont i axeln. Den som skulle varit bra när det nya livet började och nästan var det, men nu gör så ont och somnar hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Millan Trillan

Hej, nu har jag gjort som du sagt! Jag kommenterar, fast jag har ingen aning om vad jag ska skriva! Väldigt mysiga och fina kuddar Johanna ska få. Jag tror att hennes rum kommer bli kanon fint!

Kramar Millan

2009-01-30 @ 16:08:58
Postat av: Millan Trillan

Hej, nu har jag gjort som du har sagt och kommenterat fast jag har ingen aning om vad jag ska skriva! Men jätte fina och mysiga kuddar som Johanna ska få och rummet blir säkert jätte fint! Hälsa alla och Tacka Magnus för hjälpen med den hemska momsen! Kramar Millan

2009-01-30 @ 16:11:59
Postat av: Lilian

Hej, vad underbar undervisning om lärdomar man kan skaffa sig på IKEA. Har visserligen redan några av dom men man lär sig alltid något nytt. Inköpen verkar ju vettiga i alla fall. Kram på dig

2009-02-17 @ 18:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0