Hobby!

Ny dag och det är snart dags att gå till kyrkan. Hade gärna hoppat det i dag, men mellangrabben ska hjälpa till så det är bara att masa sig dit.

Sen blir det handboll i eftermiddag. Dotra mi spelar match, det är jättekul att titta på men alltid lika jobbigt innan man är på plats. I dag är det långt att köra och hon spelar inte med sitt vanliga lag, vilket innebär  nya föräldrar som man ska passa in med.

Idrottsföräldrar är ett släkte för sig själva. Vissa är glada och positiva andra skriker och gapar på sina barn som om det var OS de var med i. Jag minns en gång när pojkarna spelade fotbollsmatch och en pappa skriker: För helvete Viktor, det är väl ingen djävla balett du är med i. Pojkarna var nog 7 år då.
Vissa föräldrar blir sura och drar in godiset eller nått liknande.

Handbollen har varit lite lugnare, men tränarna toppar laget och det är ju inte alltid så kul, när man är huvet kortare än alla andra och inte riktigt har hittat tekniken för ett bra skott.

Det är kul med lagsport, men jag är ingen "riktig" idrottsförälder. Jag tycker det är kul oavsett om de vinner eller inte.
Min dotter är lika glad om de vinner eller förlorar och kanske är hon ett bra tillskott i laget och kan få de dåliga förlorarna att se det roliga i att vara ett lag.

Tacka vet jag scouterna, fast all hobby har ju sina nackdelar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0