Flykten

Ibland känner jag för att fly från verkligheten.
 
Är jag ensam om det?
 
Ibland vill jag bara bort från alla måsten, alla krav och vardagen.
Det kan liknas med att resa bort... flykten från den vardagliga pressen.
Hitta ett äventyr, en spänning i tillvaron.
Sen vet jag att jag både måste och vill tillbaka till den trygga vardagen.
Men ibland kan flykten få vara en timme eller två, ibland en vecka.
 
Betyder detta att jag är trött på min tillvaro?
Nej, jag tror inte det, bara att den innehåller för lite spänning under vissa perioder.
 
Jag kan på sätt och vis förstå de människor som på fredagen och lördagen ger sig en redig fylla, flyr från verkligheten och bekymmer.
Samtidigt är jag inte typen som dricker sprit, och därför ser jag inte det som en flyktväg. 
 
Kan man leva i två världar? En i och en utanför verkligheten?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0