Tänder

Jag är ingen älskare av tandläkarstolar, men ibland måste man inta denna obehagliga ställning.

Efter att ha haft en återkommande käkinflamation i över ett år tycker jag att jag har ganska bra koll på hur smärtan ter sig och ja, även denna gång gav smärtan signaler mot en käkinflamation. Tills natten mellan onsdag och torsdag, då värken och svulnaden gav mig antydningar på andra åkommor.

Jag lyckades få en återbudstid hos tandläkaren "bara" för att utesluta hål i tänderna.

Jag gick där ifrån med smärta i hela huvudet, två tänder mindre och ca 2000 kr fattigare, men dock med fyra stygn i munnen.
Två dagar med starka tabletter, smärta och förvirring gör att jag i dag tredje dagen undrar vad som hände???

Vad var det som hände?
Slipper jag nu käkinflamationen i framtiden?
Kommer jag att någonsin kunna tugga mer?
Kan man leva utan visdomstanden OCH femman?

Detta får väl helt enkelt tiden utvisa. I dag ska jag försöka att hålla mig klar i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0