Inte som förr...

Av tradition blir det melodifestival i kväll.

Men för mig har tävlingen tappat stingen, kanske börjar jag bli för gammal.

På min tid... var det en svensk uttagning, det var en jury som bestämde vilket bidrag som vann. Ingen fick höra låtarna innan, allt var mycket hemligt.

Visst är det bra att många fler nu kan få chansen att vara med och visst är det bra att radiohjälpen får in pengar...

Men blir det inte så att folk röstar på artisten, mer än på låten???

Jag minns när jag satt vid radion och spelade in de svenska bidragen på kasettband och sen kunde lyssna på dem om och om igen för att lära in texten.

Många tycker att detta är bättre och att melodifestivalen är stor folkfest. Och Ja, så kan det vara... Jag slutar inte att titta så jag har nog inte blivit sååå gammal än.

Kanske har det med åren blivit mer på skoj och mindre på allvar...
Vissa bidrag kan kännas som rena skämtet och det kan ju vara kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0