När du får oväntat besök

Jag älskar att få oväntade besök. Det bästa är när de ringer fem minuter innan så jag kan byta från slitna joggingbyxor till slitna jeans. (Tycker det är pinsamt att öppna dörren "oklädd") Men jag älskar verkligen oväntade besök.

Jag tycker att det är väldigt trevligt att träffa människor, men är inte så duktig på att bjuda hem folk. Det blir liksom inte av. Helgerna planeras in med så mycket annat och man tar sig dåligt tid till det sociala livet. Därför är det sååå bra när folk ringer och säger: "Vi passerar snart ert hus, är ni hemma?"

När folk kommer så behöver jag inte skämmas för att tvättställningarna står framme fulla med handbollskläder eller att det är disk på diskbänken eller att sängen är obäddad och tvätten ligger på golvet i högar. Det är ju sådant vårat liv är. Man får äta av den maten som finns hemma eller tar man mat med sig själv.

Ibland önskar jag att fler fick sådana infall och kom och hälsade på. Jag kan också önska att vi tog oss tid att göra sådana infall själva, fast alla uppskattar nog inte det lika mycket som jag.

I går fick vi oväntat besök och det var så roligt för jag har inte träffat dessa människor på två år och därför inte fått träffa den nya familjemedlemmen som snart uppnått åldern 1 år och flickorna hade ju blivit så stora.

Nu dröjer det dock inte lika länge till nästa gång. För om allt blir som der var tänkt så träffar vi dem med flera på Valborg och det ska bli kul.

Kommentarer
Postat av: Helle

Jag älskar oväntat besök! Kom hit vettja :-)

Ifall min bror inte har fört informationen vidare så blir mitt "kalas" hemma hos farmor om en vecka. :-) Kram

2009-03-22 @ 09:21:16
URL: http://helle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0