Mat

I fredags handlade jag blandfärs bara för den var billig. Jag hade ingen aning om vad jag skulle ha den till då. Helgen gick och vi åt pizza den ena dagen, för det var jag värd efter 5 timmar i skogen och nästa dag åt vi blodkorv för det var jag sugen på. I dag var det Filips tur att laga mat och det skulle bli hamburgare, med bröd, sallad och dressing. Det blev det med och det var toppen.
Så var det då den där blandfärsen som skulle fixas till innan den blev gammal.
Vad gör man?
Orkade inte rulla köttbullar. Köttfärssås är något som brukar stå på Fredriks matlagningsdag och biffar är lika jobbigt som köttbullar att göra.
Det blev kålpudding något som jag inte kan minnas att jag gjort själv tidigare. Vissa rätter brukar jag beställa av min mamma och just kålpudding är en sådan rätt.
Detta innebär att Fredrik kommer lindrigt undan i morgon på sin matlagningsdag. Han behöver endast koka potatis och inhandla lingon. I morgon får vi smaka om det hela blev bra eller dåligt...

"All mat är god"
                           Citat av min man


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0