Griftetal

Så har jag då fått hålla mitt första griftetal i detta liv. De hölls inför ett fåtal klasskompisar och det var nog tur det för jag var jättenervös. Själv tyckte jag att jag fått ihop det ganska bra, men någon tyckte att det var för många bilder och någon att man inte fick säga att den avlidne hade dåliga sidor.

Jag tar med mig kritiken. Det första hade jag själv funderat en del på och tänkt byta ut bibeltexten, men samtidigt tyckte jag nog att den höll sig till de övriga bilderna. Att man inte får säga att någon har dåliga sidor köper jag, men det är svårt att komma ifrån att det i praktiken faktiskt är så. Jag ska fundera över hur man kringgår det på ett snyggt sätt så ingen behöver ta illa vid sig.

Det är bra att få kritik som man sedan kan försöka att rätta till och som sätter fart på hjärncellerna.


Svar till den som frågade och till de som inte vågat fråga:
Griftetal är det talet som man håller i en begravningsgudstjänst. Det har med delar om den avlidne och om tron och hoppet om ett liv efter detta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0