Bilprovningen

I dag har jag varit på bilprovningen men min 18 åring. Vi hälsade på KjOl.

På protokollet kan man läsa.

Vägmätarställning: 310362 km

Fordonet har följande fel:
1. Parkeringsbroms bromsverkan, otillräcklig.
2. Däck, ett st, mönsterdjup för litet.

Bra att veta:
Strålkastare halvljus, justering utförd av Bilprovningen.

Här kan du läsa hela besiktningen.

KjOl: Håller du tummarna nu?

Jag: JA, så det är klart.

KjOl: Ingen handbroms... Bromsarna tar ojämnt där bak..., men de klarar sig...

Jag håller andan... JA! Vindtorkarna fungerade.

KjOl: Har jag ettan eller trean i?

Jag: Ja, det kan inte vara lätt att veta när man sitter i så många olika bilar om dagarna.

KjOl: Njä, det är nog trean...

KjOl: Ljuset är lite lågt.

Jag: Jasså, men det ska vara lätt att ändra...

KjOl justerar ljuset.

KjOl: Hmm... kan du trycka på huven?

Jag: Nä, vänta här är ett snöre...

Jag öppnar huven med hjälp av ett snöre som hänger under huven. KjOl tittar konstigt på mig.

KjOl: Nu åker hammaren fram... Det ser ju bra ut det här... precis som ägaren :) om man får säga så.

Jag: Fniss... Tack för de. (lika rostig, tänkte jag)

KjOl: Däcken är dåliga.

Jag: Jo, jag vet det kommer snart nya.

KjOl: Synd det där med handbromsen... Bilen är ju bra annars.

Jag: Mmm. Det är nog för att jag inte användet den.

KjOl: Bra med folk som är ärliga. :)

Dags att köra ut från hallen.

KjOl: Hmm... var är ettan. Där, nej det var trean.

Jag: Det går bra med tvåan också.

KjOl: Jag hittare inte den heller. Det var inget bra...

Tut, tut med tutan

KjOl: Tut, tut... Jag hittar inte ettan och tvåan, vad ska jag säga om det?

Jag: Men jag hittar dem ju och det är ju jag som brukar köra bilen.

KjOl: Kan du övertala mig om att jag ska blunda då?

Jag: Det gjorde jag ju precis.

KjOl: Fniss... Ja, ja.

KjOl: 300 kr och välkommen tillbaka.

Bilprovningen är toppen! De kunde inte se att den ena baklampan kom direkt från IKEA. Jupp, det är sant. Min man har fantasi han. Baklampan är tillverkad av ett bokstöd från IKEA. Kostnad 5 kr. Sen behövdes det bara lite rödfärg och tejp. Dagens tips till alla bilfixare.

Kommentarer
Postat av: Leon Wendel

Bra tycker jag. Kull

2009-03-29 @ 18:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0