Förkyld

Nyss kändes det som att allt var lugnt och att sisa året före vigning skulle bli ett flummår med lite att läsa och utan tentor.

Nu känns det som att jag redan ligger efter i planeringen och det är massor som ska skrivas, lämnas in och redovisas.

Detta måste jag ta tag i snarast!

Förkylningen ökar dock hela tiden och i huvudet känns det som att cellerna påbörjat ett tredje världskrig. Näsan rinner som värsta Neagarafallet och hostan får inälvorna att åka karusell. Jag ska masa mig till skolan i dag och sedan vidare till öppethus på barnens skola. Efter denna långa skoldag som slutar först 20.30 så ska jag lägga mig ner och snora och tycka synd om mig själv i förhoppningen om att må bätter i morgon. Nä, just det det kan jag ju inte för jag har en skriftlig uppgift som ska vara inne just i dag...

I morgon är jag i alla fall "ledig".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0