Fredag

Förra inlägget slutade visst en aningen mitt i nått...
Förstår inte riktigt vad som hände.
 
Nå, ja, nu har jag jobbat en vecka och det blev en mjukstart i år. Känns skönt att börja med en lugn vecka.
 
I dag sitter jag hemma och ska få ihop en predikan med temat "Tro och liv". Till slut ska den nog bli fixad, men just nu får jag inte ner ett ord, utan har bara huvudet fullt med tankar.
 
Inte bara tankar runt predikan då, utan även massa trädgårdstankar. Jag har också blivit väldigt beroende av att ständigt hålla mig uppdaterad på Vinslövs köp och sälj facebooksida. Fast jag aldrig ser något som jag vill köpa så bara måste jag titta in där hela tiden.
 
En annan sak som fyller mitt huvud med tankar är att jag väldigt gärna vill resa v. 8 och många timmar har gått till att försöka hitta ett billigt, men udda resmål.
 
En vecka kvar sen börjar skolan. Knapt fyra veckor kvar sen reser Filip till Tanzania och vardagen kommer att förändras i tre månader.
 
Det är dags att ta tag i sig själv, hitta bra rutiner och leva efter dem, men hur gör ma? Hur hinner man med sig själv och sina rutiner utan att klappa ihop?
 
Kanske kan det hjälpa att vi har haft en bra och härlig sommar och att jag är nöjd med semestern? Ja, jag hoppas på det.
En annan sak som jag tror kan hjälpa mig är att inte ställa för höga krav och förväntningar på mig själv under den kommande hösten.
 
Fånga dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0