S:t Georgs gudstjänst

Allt gick bra fast det först verkade var i kaos.
Jag pratade om en trasig och en hel spann. Där den trasiga spannen var ledsen över att den inte kunde ta hem lika mycket vatten som den hela, men så får spannen reda på att den har en annan uppgift och det är att vattna blommorna längs vägen. Sensmoralen blev att vi alla har olika uppgifter i livet och att Gud är smart som har gett oss olika uppgifter och att det är bra att ha när man ska lösa uppgifter på scouterna.

Pedagogisk som jag var hade jag två spannar med mig, en som var hel och hade ett glatt ansikte och en som var trasig som hade ett ledset ansikte. När jag kom till slutet av berättelsen kunde jag vända på den ledsna spannen och där fanns ett glatt ansikte.

Manus problemet löste jag med att sätta lappar inne i den trasiga spannen. Smart tycker jag själv. Men jag är ganska nöjd med att jag knappt behövde titta på lapparna.

Så det blev en lyckad gudstjänst trots röran och nervositeten före.

Alla tre barnen fick märke och de verkade ganska nöjda när det var dags att gå hem.
Efteråt var vi några stycken som fikade hemma hos oss.

Kommentarer
Postat av: Marie

Du gjorde en jättebra predikan om dina hinkar. Tack för att du ställde upp och tack för fikan med.

2009-04-24 @ 08:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0