Prästvigning

I går var det den 10 januari och enligt datum 4 år sedan jag prästvigdes.
 
I morgon är det den söndagen på kyrkoåret då jag tillsammans med med mina vänner gick upp till Domkyrkans kor för att ge våra löften.
 
Jag minns känslan i magen, nervositeten och glädjen.
 
4 år, det har hänt mycket...
Jag har fått uppleva mycket glädje, men också mycket sorg. Jag har fått erfara hur en kvinlig präst kan bemötas på ett postivt och negativt sätt.
 
Varje gång jag får en ny erfarenhet, växer jag som människa och som präst och jag suger in varje erfarenhet med eftertänksamhet. 
 
"Jag äger inte sanningen, jag söker den"  (K-G Hammar)
                                                           
 
Och jag söker den tillsammans med dem jag möter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0