Möss och tårtor

Såg just att Krösamaja hade fångat en musbäbis, undrar just om hon gjort det alldeles av sig själv. Hon har ju bara ett öga, så hon är en duktig enögd katt.

Trase har i dag burit in minst två stora möss till sins kattungar. Ja, hon är en duktig mamma, men jag tycker gott att hon kan behålla mössen ute.

Jag har fått en del gjort i dag. Bakat två olika sorters tårtor, den ene sorten kan bli laktosfri och det ska den bli. Den andre sorten har jag frysit med grädde i, för det var så man skulle göra. Ja, jag är en duktig mamma, men tycker gott att jag kunde hunnit mer i dag. 

Två olika sorters kött ligger nu i kylen för marinering, i väntan på att få hamna i frysen tillsammans med pajerna som jag gjorde i går.

I morgon vill jag gå på karneval och titta på fulla studenter och då kan jag handla lite på vägen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0