Lycka!

Vilken lycka det är att ha en stor frys.
 
Den är full med bröd och mat av olika slag. I veckan har  jag fått ner ca 10 liter blåbär också.
 
Tidigare i sommras var jag och Johanna tillsammans med grannen och plockade jordgubbar och då la vi ner ca 20 liter jordgubbar. Precis som förr lagrar vi nu vår mat inför vintern och det är lycka.
 
Ska försöka ta mig iväg och plocka lite böner och andra grönsaker också, kanske dags att beställa en köttlåta på köttboden. Jo, än finns det plats.
 
Nästa önskan är att köpa en kyl till. Så kan jag planera mina inköp på ett annat sätt och slippa gå i affären så ofta.
 
Kanske är jag en hamster som vill lagra och då är det bra med förvaring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0