Igen

En ny påminnelse om vår dödlighet har lämnat oss i dag...
Ett besked som jag ofta har fått meddela dem som sitter i kyrkan.
När beskedet är riktat till mig blir livet så tomt. Och det som en gång var finns inte mer.

Människans dagar är som gräset: hon spirar upp som en blomma på marken, så sveper vinden fram, och den är borta, platsen där den stod är tom. (Psaltaren)

 

Den 26 augusti dog min farfar. Han satt på toaletten och plötsligt var han borta...

 

Den 30 september dog Magnus farmor hon låg i sin säng och somnade in och plötsligt var hon borta...

 

Båda var gamla och hade levt ett innehållsrikt liv. Jag tror att båda var nöjda och tacksamma över de liv de hade levt.

 

Saknad och sorg finns i våra hjärtan.

 

 

 

 

 

Giv, dem O, Herre din frid och låt ditt eviga ljus lysa för dem. Amen


Kommentarer
Postat av: Helle

"Människans dagar är som gräset: hon spirar upp som en blomma på marken, så sveper vinden fram, och den är borta, platsen där den stod är tom." Väldigt vackert!

2010-10-06 @ 21:50:52
URL: http://helle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0