Lägenhet

Att jag denna sommar har haft stora funderingar på om en lägenhet kanske ändå hade varit det bästa för oss beror på många faktorer.
När vi flyttade till huset visste jag att det inte fanns något intresse från annat håll än mitt att hålla ordning i en trädgård, men jag visste också att det fanns intresse av att ha en trädgård att gå ut och sitta i.
Hos mig fanns det stora planer om hur man får en trädgård lättskött och ritningarna gjordes och en del grävarbeten påbörjades. Till en början var jag nöjd över att ha fått en liten del klar, men när tiden gick och resten av trädgården bara växte igen blev frustrationen allt större.
Stor del av semestern har gått till att försöka få ordning på den icke färdiga trädgården...
Och jag har insett att vi har för stor trädgård för att den ska vara rolig att ta hand om för en person.
Lägenhet, ett alternativ?
Jag har alltid sagt att jag inte är en lägenhetsmänniska... Men man kan väl ändra sig? Jag tycker fortfarande att det hade varit kul med en lättskött trädgård, men i dagsläget hade nog en lägenhet varit ett alternativ.
Med tanke på att bo i hus inte enbart handlar om att sköta en trädgård, utan även att hålla ordning inne, underhålla inne och ute, tvätta när vädret är bra eller ha tvätt i hela huset, och mycket mer...
Lägenhet eller hus? Jag ser många fördelar med att bo i hus, men just nu ser jag också många fördelar med att bo i lägenhet.
Kanske blir trädgården en dag den där lättskötta och mysiga trädgården som jag längtar efter, men vägen dit är lång och arbetsam och jag har ingen aning om det är värt att kämpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0