Willys

Efter den trevliga stunden på bilprovningen skulle jag storhandla. Klockan är ca 9.30 när jag anländer till Willys och jag tappar hakan totalt, parkeringen är nästan full. På skylten med öppettider läser jag att de öppnar klocka 07.00, vilken idot är här och handlar klockan 07.00.

Nå, ja, jag tar en vagn och rullar in i affären som kryllar av folk. Hjälp, tänker jag, jobbar inte folk, det är ju en vanlig fredag? Men när jag tittar lite nogare så är det jag, ett gäng seniorer och ett gäng mammor med skrikande barn. Så det är bara att köra på med kundvagnen så att man kommer in till diverse hyllor och kyl/frysdiskar. Med vassa armbågar och en och annan tackling så gick det ganska bra.

Vad jag inte riktigt har fattat är varför det första man packar ner i sin kundvagn är kyvaror och sedan frysvaror, borde inte dessa varor vara placerade i slutet av affären så att inte de frysta grönsakerna hinner tina och mjölken bli varm innan man når kassan.

Efter en stunds armbågande nådde jag till slut köttdisken. Där stod massor av folk och väntade på att en expedit skulle packa upp just de köttet som de ville ha. Det var extrapris på Tysk, benfri, fläskstek. Ok, tänkte jag det var ju synd att den var Tysk för fläskstek är ju gott annars. (Men numera försöker jag att köpa svenskt kött.)

Eftersom jag var i en affär som jag inte brukar vara i så gick jag nog några hundra meter förmycket, för jag gick fram och tillbaka mellan seniorer och skrikande ungar i evigheter.

Vagnen blev fullare och fullare och tyngre och tynger. När jag väl nådde godisavdelningen blev det en massa impulsköp. (Jag som inte äter godis.)

Sen undrar jag varför man har 15 kassor i en affär, men bara3 öppna och i dessa 3 är det kö som bara den.

Nu är jag helt slut och orkar inte alls städa, vilket var nästa punkt på dagens schema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0