Vanlig torsdag, eller?

Torsdagar brukar jag tillbringa i skolan med någon liturgisk övning eller nått.

I dag städar jag. Först var det skafferiet som blev mest undanplockat, men nu är det kyl och frys som ska tömmas och torkas. Tiden gick så fort att jag missade 10:e kaffet. Nu är det ju snart lunch och Hem till gården.

I morgon är tanken att det ska storhandlas. Jag måste ändå till stan och då kan man ju passa på att gå i nån stor mataffär som eventuellt håller lite billigare priser än vår ICA Supermarket i byn som är ovanligt billiga. Det som är roligt att storhandla i en större affär är att utbudet är betydligt större än här hemma i byn. (ganska självklart kanske)

I frysen hittade jag den sista burken med kålpudding och det blev mos över i går så det blir det som intages som lunch.

I går lagade jag köttbullar på 2,5 kg blandfärs. Hälften lades i frysen för ett senare tillfälle. Tänk om man hade varit så duktig alltid, lagat mat och lagt i frysen som man sen bara kunde plocka upp när man är trött. Fast det är klart ännu bättre är det att ha barn som lagar mat så man bara sätter sig vid ett dukat bord. Mina barn är fantastiska.

Kommentarer
Postat av: Helle

Mina syskonbarn är världens underbaraste!! Krama alla från mig! :-)

2009-03-26 @ 20:51:50
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Fredde

Ja visst e jag bara inte fantastisk ibland?

2009-03-27 @ 15:42:45
URL: http://papafredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0