Tjatigt

Jag har nu i flera inlägg skrivit att jag måste skriva en predikan. På måndag ska predikan hållas och jag har fortfarande inte fått ner den på papper. Detta är väldigt olikt mig... Jag brukar ha predikan klar ganska långt innan den ska hållas och den brukar vara genomtänkt och färdig refekterad, men vad har hänt, vad har pastis gjort med mig... Jag vet inte vad jag ska skriva, jag har en text som är en sång och som har så mycket att säga, men hur säger man det så folk förstår. Jag vill skriva predikningar som är lätta att fatta, som man kan känna igen sig i och som kan säga något till alla. Inte lite krav och dessutom är det teologer som ska sitta och granska mina ord efteråt. Nå ja nu måste den skrivas ner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0