Sista dagen på sommarlovet

Vilken träningsdag jag har haft i dag.

Jag började dagen klockan 7.45 med en kopp rykande kaffe och väntade på träningskompisen som aldrig kom. Så 8.30 beslutade jag mig för att börja träningen själv.

Det första passet bestod av skottkärrekörning. Tungt men nyttigt. I detta passet ingår även en del krattning och lastning. Således är det många muskler som kommer väl till pass.

Vid 10.30 kom träningskompisen och därför blev nästa pass en stunds planering som övergick till att träningskompisen började med att såga och jag startade operation trappuppgrävning. När jag kommit ner en bit fick vi hjälpas åt att lyfta/kasa av det översta trappsteget. Till saken hör att det är en stentrappa gjord på stora stenblock. Nästa trappsteg fick jag själv kasa bort. Grävpassaet fortsatte till ca 13.00.

Nästa träningpass betsod av matlagning till sex personer. Ett ganska lugnt pass, med få lyft, nästan som ett avslappningspass.

Efter lunchen övergick träningen till taksättning. I detta passet ingår förflyttning av gipsskivor, delning av gipsskivor samt hålla gipsskiva i luften. I själva lyftet tränas både armar, ben och huvud. (shit, vilka nackmuskler jag har nu)

När jag sedan åter blev själv med min träning övergick den åter till skottkärrekörning, samt gräsklippning och förflyttning av tunga föremål. Fredrik kom ut och tränade med mig en stund i kväll.

Jag känner mig nöjd med min träningsdag och i morgon börjar jag jobba.

Kommentarer
Postat av: Gullbritt

Vad duktig du är! Själv har jag 1 dag kvar på jobbet. Får nog också träna lite sedan :) kanske rymmer jag i stället till fagra Österlen.

2009-06-16 @ 22:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0