Renovering

I går blev det lite målat i källaren.
I dag ska jag fortsätta.

Det uppstår alltid vissa problem när man renoverar, när man börjar tömma och dra i alla saker som ligger på fel plats.
I källaren står en gammal frys från 1800-frös ihjäl och jag vet inte hur den ska komma upp från den branta trappan.

I alla fall så inhandlades det färg så jag ska kunna bli klar med både väggar, tak och golv.
Det inhandlades även en del annat bland annat lack till golvet i vår nya hall (glasverandan).

Kvällen avslutades med grillning hos brorssan och hans sambo. Det var en fantastiskt fin sommarkväll med trevligt sällskap. Ångesten drog sig något tillbaka men är åter på plats i dag.

Kommentarer
Postat av: Helle

Det ska bli så kul att få se det färdiga resultatet!! Jag renovering är trist, men härligt när det är klart :-) Kram!

2009-07-17 @ 12:11:06
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Tessa

Jag tycker att det är kul att renovera och ja, det är ännu roligare och härligare när man kan se det färdiga resultatet. Det lär dock dröja ett tag till innan det är helt klart. Semestern ska ju ägnas åt mer än renovering.

2009-07-18 @ 00:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0