Att göra om ett rum...

I dag har vi gjort om Johannas rum.
Jag började kl 6.00 och körde bullar med Filip, sen lämnade jag de andra på scouterna kl 9.00 och efter det var det kaffe och sen började jag på rummet. Det var massor kvar att bära ut och massor som skulle skruvas ihop och massor som skulle plockas in. Vi har kommit en bra bit på vägen, men det jobbiga kommer i morgon, då allt ska sorteras och läggas på plats. Nu gäller det att inte fylla rummer med saker bara för att det är synd att slänga det. Vi måste bli bättre på att inte samla på en massa saker. Vi är som hamstrar och kan inte säga nej när någon säger: Du kan ta det annars slänger jag det."

Nästan som när sambons morfar äter upp den sista maten för att någon sagt: Kan någon ta det sista annars slänger vi det."

Vi har bott här i snart tre år och vi rensade grundligt när vi flyttade hit... Nu kommer vi inte in på vinden och julsakerna står fortfarande utanför vindsdörren och väntar på att få komma in till sin plats.

Nå, ja, vissa saker kan ju vara bra att spara, de kan ju vara bra att ha. Vissa saker är roliga att spara på, det är ju minnen och nostalgi, andra saker ligger bara kvar ändå.

Jag har hört att man inte ska ha så mycket saker i sina hus för det förstör ens energi och man blir trött och deppig. Kanske blir Johanna piggare och gladare efter rensningen. Fast det blir nog svårt för jag tror inte att jag känner någon som har sådan energi som hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0