Strykjärn

Vem uppfann strykjärnet? Det måste ha varit en man som tyckte att han underlättade arbetet åt sin kvinna...

Det finns två saker i livet som jag tycker är dötrista. Det ena är att putsa fönster, så det gör jag aldrig. Det andra är att stryk och det gör jag så sällan som möjligt. Nu är fallet så att mannen använder skjorta på jobbet varje dag och dessa har den egenskapen att de blir skrynkliga när de varit i tvättmaskinen.

I dag har jag rensat inte bara ställningen med strykkläder utan även korgen med dukar och annat smått och gott. Korgen blev tom, men ack vad trångt det blev i gardroben.

En eller var det två ynka dukar är kvar och väntar på att få det rykande järnet över sig, så varför sitter jag här och ångar? Stryker nu vidare för att fullfölja dagens arbete.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Säg till min bror att om han inte vill gå med skrynkliga skjortor på kontoret så får han stryka dem själv!

2009-02-09 @ 19:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0