Tre dagar kvar!

Förra inlägget skulle kunna kallas för "En prästkandidats klagan".

Nu är det dock lite bättre, men fortfarande återstår en del plugg.

Detta är nu klart:
  • Sista inlämningen är skickad till pastis.
  • Sista redovisningen gjord.
Plugg som är kvar:

  • Skriftlig prästexamen
  • Muntlig präst examen
Annat som finns kvar:

  • Hämta kaftan
  • Bestämma mat till festen
  • Köpa skor
Jul listan skulle bli för lång så den stuntar vi i.

I veckan som har gått har vi haft en massa redovisningar och en gästföreläsare.
Han var väldigt bra och intressant. Dock låg föreläsningen på en ganska låg nivå så det mesta blev repetition.
Jag hade hellre lyssnat på damen som pratade om bibeläventyret för den andre klassen.

Ge mig mer konkreta saker som jag kan ha nytta av än teoretiska föreläsningar!

Jag menar nu inte att föreläsningen var kass, han var duktig, jag fick med mig en del saker, men jag tror att jag hade fått mer med mig av det andra.

Jag tror att jag är ganska ensam om att tycka så här och jag är glad för att de andra tycktre det var bra.

I övrigt har veckan även innehållit en fest som var mycket trevlig. Och det tackar vi "bokstavsklassen" mycket för. TACK!
Tröttheten består och ichiasen kommer och går. I kväll har jag ooooont!

Snart blir det sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0