Var tog sommaren vägen?

Det ärr en fråga som många ställer sig nu när arbeten och skola är på väg att komma igång. Ja, så även jag.

Jag har visserligen redan jobbat i två veckor och jobbar denna vecka också, sen sätter skolan fart på riktigt. Sista terminen innan jag avslutar mitt liv som student.

Men varför inte blicka tillbaka på vad som faktiskt har hänt i sommar?

Vi har ju hunnit med en hel del...

Först var det...

               

Skolavslutning med...



Tårta.

Sen var det en hel del arbete i trädgårde. Inga bilder finns på detta.


Men så blev det midsommar...



Med många glada vänner...



och grillning.

Sedan erbjöds det...



Klippning i solen en dag.

Tre dagar tillbringades på Åhus strand...



Där flickor -97 tog seger eftre seger. De åkte dock ut i kvartsfinal. Men de kämpade bra.

Sen var jag och barnen på en fantastisk skåneresa...



Med start på Glimmingehus.



och efterföljande fika.

Vidare drog färden till...



Ale stenar

Efter lunch hamnade vi i...



Simrishamn

Och färden avslutades...



med en vandring upp till Forsakar.

Jag har också hunnit besöka ett...



Scoutläger.

Vi har varit på Biltema och inhandlat diverse saker bl.a...



Gummistövlar

Det har också firats en sjubrakande fest...



För min underbara man. Tillsammans med släkt och vänner.

Till slut fick vi också en underbar dag...



i sundet. Med båt och...



bad.

Tack Helena och Tobias för en mycket trevlig dag!

I går hade vi en trevlig kväll med...



min underbara kusin och...



hennes mysiga familj.

Nu när Augusti närmar sig sitt slut ska jag bli faster.



Som vi längtar.

Förutom allt det som finns med på bild har vi hunnit med en hel del annat. Vår nya ingång börjar ta form, garaget är ganska städat och jag har hunnit jobba i sex veckor.

Listan på det som inte blev gjort är lång, men kanske är det bättre att blicka tillbaka och se det som faktiskt blev gjort.

Nu önskar jag alla en riktigt mysig höst med mycket levande ljus, filtar och bra filmer.



Kommentarer
Postat av: Lilian

För många år sedan såg jag en liknande foto på henne. Jeanettes Andreas undrade vem det var på bilden och då var det "ljushuvud" som sa att det var en utomjording. Vad ska man tro?

2009-08-11 @ 22:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0