Fredag!

Så var det åter fredag och i dag ska det tvättas som bara denn.
Städa gjorde jag förra helgen så det får bli en snabb övergång av huset. Sovrummet ser dock ut som om Gudrun varit inne och vänt. Fast som min man brukar säga: "Det är ändå ingen som ska gå in där".

Jag måste komma på vad vi ska ha för mat, flytta pengar och handla. Dagen är fullspikad och jag som gärna hade gått och lagt mig igen. I tisdags önskade jag att jag hade fått påsklov eller nått.

När man fixat ett rum och det blivit jättefint så får man blodad tand och vill fortsätta på nästa. Min filosofi är att alla rummen ska bli praktiska och fina. Två stora krav som ibland kan vara svåra att kombinera. Sovrummet är ett sådant rum som är lite komplicerat att få rätt på. Kontoret är ett annat rum som står på tur. Där behövs dock både pengar och gott om tid för att få en bra löösning. (Jag har inte riktigt kommit på den "rätta" lösningen än.)

Nu är det dags att hänga upp tvätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0